تحقیق حاضر نیز با هدف بررسی اثر 8 هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دختران دانشآموز سال اول دورة متوسطة ناحیة خرمآباد انجام شد. به این منظور 2456 نفر از دانشآموزان پرسشنامة افسردگی را تکمیل کردند و معدل ترم اول آنان نیز ثبت شد. بعد از تجزیه و تحلیل پرسشنامهها از بین 570 نفری که دارای افسردگی خفیف، متوسط و شدید بودند و از لحاظ پیشرفت تحصیلی نیز در سطح ضعیفی قرار داشتند، 60 نفر به صورت تصادفی انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه تجربی(30 = n ) و کنترل(30 = n ) تقسیم شدند. گروه تجربی به مدت 8 هفته, هفته ای 3 جلسه و هر جلسه 1 ساعت حرکات ایروبیک را انجام دادند بعد از پایان دوره تمرینی هر دو گروه پرسشنمه افسردگی بک را پر کردند و بعد از اتمام امتحانات ترم دوم معدل ثبت شد. اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. در پایان، نتایج نشان داد پس از انجام حرکات ایروبیک به مدت 8 هفته بین میانگین افسردگیگروه تجربی و کنترل تفاوت معنیداری وجود دارد اما بین پیشرفت تحصیلی دو گروه تفاوت معنیداری مشاهده نشد.
پور, معصومه حسن, میرنادری, علی اکبر. (1386). بررسی تاثیر هشت هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دوره متوسطه ناحیه 2 خرم آباد. حرکت, 31(31), -.
MLA
معصومه حسن پور; علی اکبر میرنادری. "بررسی تاثیر هشت هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دوره متوسطه ناحیه 2 خرم آباد". حرکت, 31, 31, 1386, -.
HARVARD
پور, معصومه حسن, میرنادری, علی اکبر. (1386). 'بررسی تاثیر هشت هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دوره متوسطه ناحیه 2 خرم آباد', حرکت, 31(31), pp. -.
VANCOUVER
پور, معصومه حسن, میرنادری, علی اکبر. بررسی تاثیر هشت هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دوره متوسطه ناحیه 2 خرم آباد. حرکت, 1386; 31(31): -.