@article { author = {پور, معصومه حسن and میرنادری, علی اکبر}, title = {-}, journal = {Harakat}, volume = {31}, number = {31}, pages = {-}, year = {2007}, publisher = {}, issn = {1563-3306}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Depression is a mental disorder, which is the feeling of hopelessness, anger, annoyance, lack of confidence and pessimism. To treat depression, various methods are used. Sport specialists have shown that physical activities have a positive effect on treating depression, especially aerobic exercises as a suitable treating method, which is cheap, and with no side effects. The purpose of this study was to investigate the effects of an 8-week period of aerobic exercise on the level of Khoramabad. For this purpose, 2454 students completed Beck Depression Inventory (BDI) questionnaires and their average in the first semester was recorded. After analyzing the questionnaire among 570 cases, which showed high degrees of depression and were in a low level of education, 60 students were randomly selected and divided into two grops of experimental (N=30) and control (N=30).}, keywords = {Aerobic Exercises,Depression,Educational Progress and Female Students}, title_fa = {بررسی تاثیر هشت هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دوره متوسطه ناحیه 2 خرم آباد}, abstract_fa = {تحقیق‌ حاضر نیز با هدف ‌بررسی ‌اثر 8 هفته‌ حرکات ‌ایروبیک ‌بر میزان ‌افسردگی و پیشرفت‌ تحصیلی‌ دختران‌ دانش‌آموز سال ‌اول ‌دورة ‌متوسطة‌ ناحیة ‌خرم‌آباد انجام ‌شد. به ‌این ‌منظور 2456 نفر از دانش‌آموزان‌ پرسشنامة افسردگی ‌را تکمیل ‌کردند و معدل ‌ترم‌ اول ‌آنان‌ نیز ثبت ‌شد. بعد از تجزیه‌ و تحلیل‌ پرسشنامه‌ها از بین‌ 570 نفری‌ که‌ دارای ‌افسردگی‌ خفیف‌، متوسط ‌و شدید بودند و از لحاظ‌ پیشرفت‌ تحصیلی ‌نیز در سطح‌ ضعیفی ‌قرار داشتند، 60 نفر به ‌صورت‌ تصادفی ‌انتخاب‌ و به ‌طور تصادفی ‌به ‌دو گروه‌ تجربی‌(30 = n ) و کنترل‌(30 = n ) تقسیم‌ شدند. گروه تجربی به مدت 8 هفته, هفته ای 3 جلسه و هر جلسه 1 ساعت حرکات ایروبیک را انجام دادند بعد از پایان دوره تمرینی هر دو گروه پرسشنمه افسردگی بک را پر کردند و بعد از اتمام امتحانات ترم دوم معدل ثبت شد. اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. در پایان‌، نتایج ‌نشان ‌داد پس ‌از انجام‌ حرکات ‌ایروبیک‌ به ‌مدت ‌8 هفته ‌بین ‌میانگین ‌افسردگی‌گروه ‌تجربی ‌و کنترل‌ تفاوت معنی‌داری ‌وجود دارد اما بین ‌پیشرفت ‌تحصیلی‌ دو گروه ‌تفاوت معنی‌داری‌ مشاهده‌ نشد.}, keywords_fa = {حرکات ایروبیک,افسردگی,پیشرفت تحصیلی,دانش آموزان دختر}, url = {https://joh.ut.ac.ir/article_18567.html}, eprint = {https://joh.ut.ac.ir/article_18567_f3ba2524db7b841560524a23539898a6.pdf} }