هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین اعتبار و روایی آزمون های مهارتی پاس دریبل از بین موانع شوت و دریبل کنترلی در دختران دانشجو بود برای این منظور از آزمون های مهارتی بسکتبال ایفرد و جانسون استفاده شد جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دختر غیر تربیت بدنی دانشگاه گیلان بود نمونه آماری شامل 38 دانشجوی دانشگاه گیلان با میانگین سنی 96/0+76/21 بود که با روش غیر تصادفی هدفدار انتخاب شدند آزمون ها در نیمسال اول سال تحصیلی 82-81 و در دو هفته پایانی کلاسه هایتربیت بدنی عمومی دو به شکل آزمون آزمون مجدد برگزار شد بعد از جمع آوری اطلاعات اعتبار و روایی آزمون ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون تعیین شد یافته ها نشان داد آزمون های پاس و دریبل از بین موانع شوت دریبل کنترلی به ترتیب دارای ضریب اعتبار 9/0 و77/0 و 55/0 و 62/0 بود بین نمرات آزمون ها و نمره پایانی نمره ثبت شده در کارنامه دانشجویان بعنوان نمره درس تربیت بدنی عمومی دو همبستگی معنی داری و جود دارد و می توان از این آزمون ها برا ی احتساب نمره دانشجویان در تربیت بدنی عمومی دو استفاده کرد در مجموع می توان از آزمون های تحقیق برای ارزیابی مهارت دانشجویان در دانشگاه ها استفاده کرد
نژاد, دکتر مهر علی همتی, نیا, دکتر فرهاد رحمانی, & چی, بست. (1383). تعیین اعتبار و روایی آزمون های مهارتی بسکتبال در دختران دانشجو. حرکت, 20(20), -.
MLA
دکتر مهر علی همتی نژاد; دکتر فرهاد رحمانی نیا; بست چی. "تعیین اعتبار و روایی آزمون های مهارتی بسکتبال در دختران دانشجو", حرکت, 20, 20, 1383, -.
HARVARD
نژاد, دکتر مهر علی همتی, نیا, دکتر فرهاد رحمانی, چی, بست. (1383). 'تعیین اعتبار و روایی آزمون های مهارتی بسکتبال در دختران دانشجو', حرکت, 20(20), pp. -.
VANCOUVER
نژاد, دکتر مهر علی همتی, نیا, دکتر فرهاد رحمانی, چی, بست. تعیین اعتبار و روایی آزمون های مهارتی بسکتبال در دختران دانشجو. حرکت, 1383; 20(20): -.