هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر سطح مهارت الگوی آموزشی بر اکتساب یادداری و انتقال مهارت سرویس بلند بدمینتون دانشجویان دختر دانشگاه تهران بوده است بدین منظور 130 دانشجوی دوره کارشناسی به روش کاملا تصادفی انتخاب شدند و در سه گروه همگن از طریق انتصاب تصادفی قرار گرفتند گروه اول در شرایط الگوی در حال یادگیری غیر ماهر گروه دوم در شرایط الگوی ماهر به مدت شش روز متوالی در کوشش های اکتساب و سپس 72 ساعت بعد در آزمون یادداری و انتقال مهارت سرویس بلند بدمینتون شرکت کردند گروه سوم ( گروه گواه) فقط در کوشش روز ششم آزمون یادداری و انتقال شرکت کردند پس از جمع آوری داده ها از روش های t وابسته و آنالیز واریانس یک طرفه با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل انجام شد نتایج نشان داد مشاهده الگوی در حال یادگیری در مرحله یادداری تاثیر معنی داری بر اجرای سرویس بلند بدمینتون دارد 0/05>P و هیچگونه تفاوت معنی داری بین اجرای گروه های تجربی درمرحله اکتساب و انتال مهارت مشاهده نشد در نتیجه می توان گفت در آموزش مهارت های حرکتی مشاهده الگوی در حال یادگیری به اندازه مشاهده الگوی ماهر در عملکرد افراد موثر است .
عامری, دکتر الهه عرب, فرخی, دکتر احمد, باقرزاده, دکتر فضل الله, & موسوی, ذکتر سید محمد کاظم واعظ. (1383). تاثیر سطح تبحر الگو بر اکتساب یادداری و انتقال مهارت حرکتی. حرکت, 21(21), -.
MLA
دکتر الهه عرب عامری; دکتر احمد فرخی; دکتر فضل الله باقرزاده; ذکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی. "تاثیر سطح تبحر الگو بر اکتساب یادداری و انتقال مهارت حرکتی", حرکت, 21, 21, 1383, -.
HARVARD
عامری, دکتر الهه عرب, فرخی, دکتر احمد, باقرزاده, دکتر فضل الله, موسوی, ذکتر سید محمد کاظم واعظ. (1383). 'تاثیر سطح تبحر الگو بر اکتساب یادداری و انتقال مهارت حرکتی', حرکت, 21(21), pp. -.
VANCOUVER
عامری, دکتر الهه عرب, فرخی, دکتر احمد, باقرزاده, دکتر فضل الله, موسوی, ذکتر سید محمد کاظم واعظ. تاثیر سطح تبحر الگو بر اکتساب یادداری و انتقال مهارت حرکتی. حرکت, 1383; 21(21): -.