هدف از انجام این پژوهش مطالعه و بررسی صفات شخصیتی برونگرایی و درونگرایی شناسایی و تحلیل عوامل تنش زا در محیط کاری معلمان ورزش می باشد جامعه آماری این تحقیق را کل معلمان سه مقطع آموزشی ابتدایی راهنمائی و متوسطه منقطه ده تهران تشکیل مید هند و 112 نفر از آنها به پرسشنامه های ارسالی پاسخ دادند روش تحیقی پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است ابزار مورد استفاده 2 پرسشنامه که یکی پرسشنامه ویژگی های شخصیتی برونگرایی و درونگرایی آیزنگ و دیگری پرسشنامه تنیدگی شغلی دبیران تربیت بدنی می باشد این دو پرسشنامه از اعتبار و ورایی بالایی برخوردار هستند و نظر به کیفیبودن اطلاعات و داده ها ی حاصله از آزمون هایی ناپارامتری ( ضریب همبستگی کندال و آزمون U من ویتنی و ....) جهت تجزیه و تحلیل فرض ها استفاده گردید
اسدی, دکتر حسن, باقرزاده, دکتر فضل الله, & زحمتکش, سید محمد باقر سید علیزاده. (1382). درونگرایی و برونگرایی و ارتباط ان باتنیدگی شغلی در معلمان ورزش منطقه ده آموزش و پرورش تهران. حرکت, 16(16), -.
MLA
دکتر حسن اسدی; دکتر فضل الله باقرزاده; سید محمد باقر سید علیزاده زحمتکش. "درونگرایی و برونگرایی و ارتباط ان باتنیدگی شغلی در معلمان ورزش منطقه ده آموزش و پرورش تهران", حرکت, 16, 16, 1382, -.
HARVARD
اسدی, دکتر حسن, باقرزاده, دکتر فضل الله, زحمتکش, سید محمد باقر سید علیزاده. (1382). 'درونگرایی و برونگرایی و ارتباط ان باتنیدگی شغلی در معلمان ورزش منطقه ده آموزش و پرورش تهران', حرکت, 16(16), pp. -.
VANCOUVER
اسدی, دکتر حسن, باقرزاده, دکتر فضل الله, زحمتکش, سید محمد باقر سید علیزاده. درونگرایی و برونگرایی و ارتباط ان باتنیدگی شغلی در معلمان ورزش منطقه ده آموزش و پرورش تهران. حرکت, 1382; 16(16): -.