@article { author = {دستجرد, ابراهیم سلمانی and نژاد, مهرعلی همتی and نیا, فرهاد رحمانی}, title = {The Relationship between P.E. Teachers’ Self-Efficiency and In-Service Training}, journal = {Harakat}, volume = {37}, number = {0}, pages = {-}, year = {2008}, publisher = {}, issn = {1563-3306}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the relationship between self-efficiency and in-service training. For this purpose, 242 P.E. teachers (134 males and 108 females) from east Azerbaijan province were selected randomly according to Morgan’s table. Two questionnaires were used to collect data. The reliability of the questionnaire was estimated using alpha Cronbach coefficient (?1= 0.89, ?2=0.81 respectively). The data were analyzed via Pearson correlation coefficient and independent t (significance level P?0.05). The results showed that there was no significant relationship between P.E. teachers’ self-efficiency and their participation in in-service training. In addition, there was no significant difference between the self-efficiency in P.E. teachers participating in scientific-proficient competitions and those not participating in the above-mentioned competitions. Finally, it could be concluded that in-service training has no impact on P.E. teachers’ self-efficiency}, keywords = {Efficiency,In,service Training,P.E. Teachers,self}, title_fa = {رابطة آموزش های ضمن خدمت با خود کارامدی معلمان تربیت بدنی}, abstract_fa = {هدف از این تحقیق, بررسی رابطة آموزش های ضمن خدمت با خودکارامدی معلمان تربیت بدنی بود. بدین منظور, 242 نفر (134 مرد و 108 زن) از معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی براساس جدول مورگان به طور تصادفی به عنوان نمونة تحقیق انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استفاده شد که اعتبار آنها به روش آلفای کرونباخ به ترتیب 89/0 و 81/0 محاسبه شد. داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون, t مستقل و در سطح معناداری 05/0 P< تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که بین خودکارامدی معلمان تربیت بدنی و شرکت آنها در کلاس های ضمن خدمت ارتباط معناداری وجود ندارد, همچنین بین خودکارامدی معلمان تربیت بدنی شرکت کرده در مسابقات علمی – تخصصی و شرکت نکرده در این مسابقات تفاوت معناداری وجود ندارد. در پایان می توان نتیجه گرفت که آموزش های ضمن خدمت تأثیری بر خودکارامدی معلمان تربیت بدنی ندارد}, keywords_fa = {}, url = {https://joh.ut.ac.ir/article_27190.html}, eprint = {https://joh.ut.ac.ir/article_27190_77b221e1edcad9b3829793d9bb59c208.pdf} }