@article { author = {مختاری, پونه and شجاعی, معصومه and دانا, امیر}, title = {-}, journal = {Harakat}, volume = {32}, number = {32}, pages = {-}, year = {2007}, publisher = {}, issn = {1563-3306}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {In this study 80 male students was assigned – accessible sampling technique and homogeneous manner – based on self – efficacy level to 4 groups. The first group performed physical training, the second group performed observational practice task, the third practiced physically and observationally and the fourth group served as the control group. The experimental groups participated in a 1-day acquisition and performed the retention task, after 72 hours. Statistical analysis was performed using indepenent t – test, two – way analysis of variance by spss: 11.5 to test the performance of the groups in acquisition and retention tasks. The results showed that the observational and combined practices had a significant effect on the acquisition and retention of badminton volley service (p}, keywords = {observational learning,Physical self – efficacy,Acquisition,retention}, title_fa = {تأثیر تمرین مشاهده ای بر یادگیری مهارت سرویس بلند بدمینتون با تأکید بر نقش}, abstract_fa = {در تحقیق حاضر تأثیر تمرین مشاهده ای و ترکیبی بر اکتساب و یادداری مهارت سرویس بلند بدمیننتون با در نظر گرفتن میانجیگری خودکارامدی بدنی در دانش آموزان مقطع راهنمایی پسرانة شهرستان گنبدکاووس مورد بررسی قرار گرفته است.به این منظور 80 دانش آموز پسر مقطع راهنمایی برای این بررسی انتخاب شدند. آزمودنی ها براساس سطح خودکارامدی و نوع تمرین به 8 گروه تقسیم شدند. گروه تمرین بدنی مهارت مورد نظر را به صورت عملی انجام داد. گروه تمرین مشاهده ای مهارت را فقط مشاهده کرد. گروه ترکیبی مهارت سرویس بلند بدمینتون را هم به صورت بدنی و هم مشاهده ای انجام داد و گروه کنترل نیز بدون تمرین بود. آزمودنی ها در روز اول در مرحلة اکتساب و آزمون اکتساب و 72 ساعت بعد در آزمون یادداری شرکت کردند. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آزمون تی مستقل و آزمون واریانس دوطرفه نشان داد که تمرین مشاهده ای و ترکیبی نیز مانند تمرین فیزیکی می توانند اکتساب و یادداری مهارت را بهبود بخشند و خودکارامدی نیز در این میان نقش مؤثری دارد به طوری که آزمودنی های گروه خودکارامدی بالا در آزمون های اکتساب و یادداری مهارت به طور چشمگیری از گروه خودکارامدی پایین موفق تر بودند}, keywords_fa = {یادگیری مشاهده ای,خودکارامدی بدنی,اکتساب, یادداری}, url = {https://joh.ut.ac.ir/article_18673.html}, eprint = {https://joh.ut.ac.ir/article_18673_a98a18c429db44e8a46099e00009f9f6.pdf} }