@article { author = {اصفهانی, دکتر احمدرضا نصر and پور, سعید جاوید}, title = {-}, journal = {Harakat}, volume = {6}, number = {6}, pages = {-}, year = {2000}, publisher = {}, issn = {1563-3306}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {To a large extent, the physical education courses improve the physical, Moral and mental health of students and facilitate the growth of their academic achievement. Unfortunately, at the moment, physical education is confronted with many problems in schools which prevent it from attaining its accomplishments. The low level of skills of teachers in this field is one of the major problems which, to a large extent, is due to the insufficiency of their training. As a result, the present paper examines the curriculums of the associate degree program of physical eduction. The population is all of the teachers with associate degree (n=150), and all of the related authorities in middle schools of Isfahan (n=15). To collect the data from teachers, the researchers' made a questionnaire with 43 closed - end questions and three open questions. An interview with six questions was also used to collect data from the authorities. It was found that to the teachers and the authorities, the number of exercise courses e.g. football, is not sufficient in number. However, their viewpoints were different about the related courses to physical education, e.g., first aid in health problems, and the related courses to the art of teaching.}, keywords = {Associate Degree of Physical Education,Curriculum Development of Physical Education,physical education teachers}, title_fa = {میزان تناسب دروس دوره ی کاردانی تربیت بدنی با نیازهای شغلی دبیران این رشته}, abstract_fa = {درس تربیت بدنی تا حد زیادی موجب سلامت جسمانی وروانی دانش آموزان می شود وبه موفقیت آنها در سایر درس ها نیز کمک می کند . متاسفانه اجرای این درس در مدارس وئبا مشکلات زیادی روبروست که مانع تحقق هدف های این درس می شود . از مهم ترین مشکلات این درس ،پایین بودن مهارت وتخصص معلمان آن می باشد،که متاثر از آموزش آنان است.از این رودراین تحقیق ،برنامه های درسی دوره ی کاردانی تربیت بدنی مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه یآماری این تحقیق ،کلیه دبیران فارغ التحصیل دوره ی کاردانی تربیت بدنی ‹150 نفر› وکلیه کارشناسان ‹دست اندرکاران ›تربیت بدنی مدارس شهر اصفهان ‹15 نفر› می باشد.برای جمع آوری اطلاعات از دبیران از پرسشنامه ی محقق ساخته ای با 43 سوال بسته پاسخ وسه سوال باز پاسخ در مورد کارشناسان ،از مصاحبه ای با شش سوال کلی استفاده شده است. از بررسی یافته های تحقیق مشخص شد دبیران وکارشناسان ،معتقد به ناکافی بودن درس های ورزشی این دوره هستند ،لیکن در مورد درس های مرتبط با ورزش ،مانند کمک های اولیه ودرس های مربوط به حرفه ی معلمی ،دیگاه های دبیران وکارشناسان متفاوت است .}, keywords_fa = {کاردانی تربیت بدنی وبرنامه ریزی درسی رشته ی تربیت بدنی,معلم تربیت بدنی}, url = {https://joh.ut.ac.ir/article_13185.html}, eprint = {https://joh.ut.ac.ir/article_13185_e44bd379c9450788e271e189e9196413.pdf} }