@article { author = {چیان, دکتر هاشم کوزه}, title = {-}, journal = {Harakat}, volume = {1}, number = {1}, pages = {-}, year = {1999}, publisher = {}, issn = {1563-3306}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research is to evaluate of managerial functions of managers of physical education colleges in bachelor degree in I.R. of Iran. For this, questions in the forms of questionnairs were provided for managers of physical education colleges. The method of the study is based on analytical descriptive. The specialization of the study is that, this study has been doing for the first time in Iran. General results of the study are as follows: - More than 85% Managers of the physical education colleges don't have doctorate degree. - More than 56% of managers don't refer to planning dimension one of the most important function of management elements. Therefore, with consideration to the overall information from extraction of questionnairs and with using of Likert schedule, we can draw conclusion that the performance quality of physical education colleges' managers don't conform with their managerial functions. In this relation, some recommations are sugested: It's offered that in selecting the managers of physical education colleges, we should consider to obtaining the Knowledge conditions at the managers. - It's proposed that if the field of managers studies is not management, they should do a managerial period, for promoting their quality level. It's offered that managers performance must be evaluated permanently.}, keywords = {Evaluation,Managerial Functions physical Education colleges,Managers}, title_fa = {ارزشیابی عملکرد مدیران دانشکده های تربیت بدنی}, abstract_fa = {هدف از انجام این تحقیق ، ارزشیابی عملکرد مدیران دانشکده های تربیت بدنی کشور است. روش تحقیق حاضر،از نوع توصیفی- تحلیلی بوده وبه شکل میدانی اجرا شده است.جامعه ی آماری شامل؛مدیران هفت دانشکده تربیت بدنی کشوراست که به دلیل محدود بودن جامعه،کل آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. دراین تحقیق،برای گردآوری اطلاعات لازم از پرسشنامه ی مقدماتی‹pilot stydy› ودرمواردی ازوش مصاحبه نیز استفاده شده است.ویژگی تحقیق حاضر،این است که برای اولین بار در سطح کشور انجام شده وتا کنون پژوهشی مشابه در سطح دانشکده های تربیت بدنی ،صورتنگرفته است.حتی با بهره گیری از چند سیستم ‹on-line› مرکز اطلاعاتی در خارج از کشور نیز،در سطح دانشکده های تربیتی ،تحقیق مشابهی یافت نشد. برخی از نتایج به دست آمده نشان می دهد که : - بیش از 85 درصد مدیران دانشکده ها فاقد مدرک دکتری هستند. - بیش از70 درصد مدیران دانشکده ها اظهار داشته اند که تاکنون در هیچ دوره ی مدیریتی،شرکت نداشته اند. - بیش از 57 درصد مدیران به بعد برنامه ریزی که مهم ترین وظفه ی یک مدیر محسوب می شود ،اشاره ای نکرده اند. بنابراین با توجه به مجموعه اطلاعات استخراج شده از پرسشنامه وبا استفاده ازجدول طیف امتیازدهی لیکرت می توان ،استنتاج نمود که عملکرد مدیران دانشکده های تربیت بدنی با وظایف مدیریتی آنان،منطق نیست. دراین ارتباط به برخی از پیشنهادها اشاره می شود: - پیشنهاد می شود که در انتخاب مدیران دانشکده های تربیت بدنی به شرایط احراز مدیران از لحاظ دانش مدیریت توجه شود. - پیشنهاد می شود ،جهت ارتقای سطح کیفی مدیران دانشکده های تربیت بدنی چنانچه رشته تحصیلی آنان مدیریت نیست،گذراندن دوره های مدیریتی ،الزامی گردد. - پیشنهاد می شود ،بطورمستمرازعملکرد مدیران دانشکده های تربیت بدنی ،ارزشیابی به عمل آیدودر جهت ارتقای سطح کیفی آنان گذراندن دوره های مدیریتی کوتاه مدت ،الزامی گردد.}, keywords_fa = {ارزشیابی,دانشکده های تربیت بدنی,عملکرد,مدیران}, url = {https://joh.ut.ac.ir/article_13114.html}, eprint = {https://joh.ut.ac.ir/article_13114_087e7affae37c05f9313f19d84cb3593.pdf} }