@article { author = {یوسفی, دکتر بهرام and پور, مژگان صالحی}, title = {-}, journal = {Harakat}, volume = {8}, number = {8}, pages = {-}, year = {2001}, publisher = {}, issn = {1563-3306}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The purpose of this stady was to determine of the effects of mental practice upon accuracy on vollyball serves. Statistical and samples volume were all the 45 volleyball players with 15 to 20 years old of Ham city who were divided to three group. At the beginning they were tested for primary examination and then the groups were gat for 24 session in order to operationd practice, operational/mental practice and operatoinal/mental practice with using feedback. Standard vollyball accuracy were used for measuring accuracy and Hickmom's mental training method for mental practice - (T) velated, Variance analysis and tooky test have used to examine the hypothess. Following results were obtained: The difference between results of control and experimental. 1st wasn't meaningfull. The difference between results et experimentalIst and experimental 2nd were not meaningfull. The difference between results of control and experimental 2nd groups was meaningfull. According to obtained results we are able to conclude operational and mental practice using feedback has had most influence on increasing skill's accuracy of volleyball serves.}, keywords = {Accaracy,Feedback,Mental,Operational,Sereve.,Training,Vollyball}, title_fa = {بررسی تاثیر تمرین ذهنی با استفاده از الگوهای سمعی وبصری بردقت سرویس والیبال در والیبالیست های دختر 15-20 سال شهرستان ایلام}, abstract_fa = {با توجه بر تاکید روزافزون براهمیت تمرین ذهنی وکاربردهای متنوع آن درآموزش ویادگیری وبهبودمهارت های ورزشی ،این پژوهش به بررسی تاثیر تمرین ذهنی با استفاده از الگوهای سمعی وبصری بر دقت سرویس والیبال پرداخته است. روش تحقیق نیمه تجربی وبا استفاده از پیش آزمون وپس آزمون می باشد .جامعه آماری وحجم نمونه را 45 دختر والیبالیست 15-20 سال شهرستان ایلام تشکیل می دهند ،که به سه گروه تجربی کسانی که ضمن تمرین عملی از تمرین ذهنی نیزبهره برده اند. کسانی که ضمن استفاده از تمرین عملی وذهنی از طریق فیلم ویدئویی از عملکرد بازخورد داشته اند وگروه کنترل که فقط تمرین عملی داشته اند تقسیم شدند. ابتدا از کلیه آزمودنی ها ،آزمون اولیه گرفته شد وسپس گروه هابه مدت 24 جلسه تمرین کردند. آنگاه آزمون پایانی گرفته شد. برای اندازه گیری دقت سرویس والیبال از آزمون استاندارد والیبال ایفرد وجهت انجام تمرین ذهنی از روش آزمون ذهنی هیک من استفاده شد. هدف کلی این تحقیق تعیین میزان تاثیر تمرین ذهنی برافزایش دقت سرویس والیبال با استفاده از الگوهای سمعی وبصری بوده است. به منظور آزمون فرضیه ها از آزمون t وابسته ،تحلیل واریانس وآزمون کوکی استفاده شد ونتایج زیر به دست آمد:هرسه شیوه ی تمرین بر دقت سرویس والیبال تاثیر داشتند. بین تاثیر شیوه ی تمرین در گروه تجربی وگروه کنترل اختلاف معنی داری مشاهده نشد . بین تاثیر شیوه تمرین گروه تجربی 1 وگروه تجربی 2 اختلاف معنی داری وجود نداشت. بین تاثیر شیوه ی تمرین در گروه تجربی 2 وگروه کنترل اختلاف معنی دار بود.}, keywords_fa = {بازخورد,تمرین,دقت,ذهنی,سرویس و ایفرد,عملی,والیبال}, url = {https://joh.ut.ac.ir/article_12751.html}, eprint = {https://joh.ut.ac.ir/article_12751_5865a23ef405d0bd5aa46a405f509bea.pdf} }