@article { author = {فراهانی, دکتر ابوالفضل}, title = {-}, journal = {Harakat}, volume = {10}, number = {10}, pages = {-}, year = {2001}, publisher = {}, issn = {1563-3306}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {New educational methods are concerned with the transfer of learning responsibility from the teacher to the learner. Self-study or independent study is one of the active learning methods, that has a significant role in retension stability of some courses and fields of study. This research is a semi-experimental study that examInes the effects of self-study and individual learning of physical education. The data were collected through eight closed questionnaries (240 questions). The statistical population was the physical education graduates of the second semester of the academic year 1999-2000. The results indicate that generally, self-study or independent study is more effective in the graduates' retension. Those who graduated through the self-study or individual study mode had a higher rate of retension as compared with on-campus students. Such difference is significant from statistical perspective in a = 0.03 level.}, keywords = {Distance Education,graduates' Retension,Independent Learning}, title_fa = {خودآموزی ومطالعه ی مستقل ونقش آن دریادداری دانش آموختگان تربیت بدنی}, abstract_fa = {شیوه های جدید تعلیم وتربیت معطوف به انتقال مسئولیت یادگیری از یاددهنده به یادگیرنده است. خودآموزی ومطالعه ی مستقل یکی از شیوه های یادگیری فعال است که درپایداری یادگیری برخی دروس ورشته های تحصیلی مؤثر است. این تحقیق ،پژوهش نیمه تجربی است که با هدف بررسی اثر خودآموزی ویادگیری فردی در یادداری دانش آموختگان تربیت بدنی انجام شده است. اطلاعات مورد نیاز این پژوهش به وسیله ی هیئت پرسشنامه ی پاسخ بسته ‹240 سوال›حاصل شده وجامعه ی آماری تحقیق،شامل دانش آموختگان تربیت بدنی دانشگاه های دولتی در نیمسال دوم 79-78 بوده است.نتایج این مطالعه نشان می دهد که بطور کلی مطالعه ی مستقل وخودآموزی در یادداری دانش آموختگان مؤثر است وکسانی که تحت شرایط خودآموزی ومطالعه ی فردی آموزش دیده اند،نسبت به گروه حضوری ‹معلم محور›،سطح یادداری بالاتری دارند.این اختلاف از نظرآماری درسطح 03/0 =? معنی دار است.}, keywords_fa = {آموزش از راه دور,یادداری ودانش آموختگان,یادگیری مؤثر,یادگیری مستقل}, url = {https://joh.ut.ac.ir/article_12673.html}, eprint = {https://joh.ut.ac.ir/article_12673_839eac8fcccdfc50477fd14f3d91bc2d.pdf} }