@article { author = {اسد, محمد رضا and حمیدی, مهرزاد and اسدی, دکتر حسن}, title = {-}, journal = {Harakat}, volume = {14}, number = {14}, pages = {-}, year = {2002}, publisher = {}, issn = {1563-3306}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The Purpose of this research is to study the relationship between TQM and effectiveness in headquarters of Iran Sports organizations. These headquarters include Physical Education Organization, Deputy of Physical Education and Health Ministry of Education and Physical Education Ministry of science, Research and Technology. The statistical population of the research included 178 experts working in am headquarters out of which 123 were selected as statistical samples by means of random sampling. The research method was descriptive and sUrvey, and in measurement forM. 2 questionnaires were used, one relating to TQM and the other to effectiveness and their validity was determined by Alpha Kronbach n1ethod. Due to information and results being qualititive, non-parametric tests (Spearman Correlation Coefficient, mann-whithney U Test) were used and the results were as follows: There was no significant relationship between TQM and effectiveness in Physical Education headquarters of Science, Research and technology Ministry (P>O.O5). There was no significant relationship between TQM and effectiveness in Deputy of Physical Education and Health, Ministry of Education (P>O.O5). Other six assumptions investigate the difference among TQMs in 3 sections & also the difference among effectivenesses in another 3 sections.}, keywords = {Effectiveness,Headquarters ofIran Sports Organization,Quality,Quality Guarantee,TQM,Utilization}, title_fa = {ارتباط TQM و اثر بخشی در حوزه های ستادی سازمان های ورزشی کشور}, abstract_fa = {هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی ارتباط بنی TQM و اثر بخشی درحوزه های ستادی سازمان های ورزشی کشور است این حوزه ها شامل سازمان تربیت بدنی معاونت تربیت بدنی و تندرستی وزارت آمزوش و پرورش و اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم است جامعه آماری این تحقیق را 178 نفر از کارشناسان شاغل در این سه حوزه تشکیل دادند که از میان آنها 123 نفر به روش نمونه گیری تصافدی سهمیه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود و ابزار مورد استفاده عبارت بود از دو پرسشنامه که یکی مربوط به TQM و دیگری مربوط به اثر بخشی بود که اعتبار آنها به روش آلفای کرونباخ تعیین شد نظر به کیفی بودن اطلاعات و داده های به دست آمده از آ زمون های ناپارامتری (ضریب همبستگی اسپیرمن ، آزمون U من ویتنی) استفاده شد و نتایج ذیل به دست آمد بین اعمال مدیریت TQM و اثر بخشی در اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم رابطه معنی داری مشاهده نشد (P}, keywords_fa = {اثربخشی,بهره وری,تضمین کیفیت,حوزه های ستادی سازمان های ورزش کشور و کارشناسان متخصص,کیفیت}, url = {https://joh.ut.ac.ir/article_10299.html}, eprint = {https://joh.ut.ac.ir/article_10299_4503bed47607cce6d1eca64b409bb3b9.pdf} }